My Friends...


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, 30 March 2012

Aku Faham jika Aku Dibenci~

assalammua'laikum w.b.t semua sahabat-sahabatku..
aku harap korang semua berada dalam keadaan Sihat Sejahtera..
dah lama aku tak bikin entry baru, ini hari aku bikin..
aku di rumah sekarang, Isnin lepas aku discharge..serentak dengan kawan baik aku Muhammad Ikram..
kawan baik aku ni terlalu Sempurna di mata aku..dia terlalu baik..tapi yang merunsingkan aku, kenapa ada insan yang tergamak melukakan hati dia..memang aku marah, tapi ini hal peribadi dia, aku tak ada hak untuk masuk campur..ok beb, kembali kepada cerita aku..
beb, korang ingat tak Cinta Baru aku masa aku masuk wad hari tu??
dah Tamat dah perhubungan tu..sekejap je beb..aku pun tak faham la..
tapi tak apa, aku akan belajar dari kesilapan aku tu..maklumlah, aku ni sakit..dalam erti kata lain, aku ni Cacat..
haa, baru sedap bunyi dia..macam ayat aku dengan Ikram guna selalu Siapalah Aku Ni Nak Memintal Buih..betul tak Meen??
hehehe..Meen ni Nurse dan jugak Kawan Baik kitorang..tak habis2 dengan etika dia..hehehe..apa pun, Terima Kasih Meen..
Istimewanya Meen ni, dia tau kalau kitorang bad mood..Meen suka kek coklat beb..
tapi selama aku dalam wad, ada yang membenci aku..mungkin perasaan aku je kot..tapi firasat aku mengatakan, memang budak2 fisio tak suka aku..tapi aku faham..
aku ni tak berpelajaran, jahat pulak tu..memang patut la diorang tak suka aku..
macam mana pun, aku tetap berterima kasih dekat diorang..walaupun diorang tak suka aku, diorang tetap buat fisioterapi dekat aku..
kepada mereka2 yang membenci aku, aku mohon maaf jika kelakuan aku selama aku berada dalam wad membuat korang meluat..aku ni memang jahat, mulut pun jahat..maaf jika aku terlepas kata..
Terima Kasih atas keringat yang korang curahkan untuk aku..
ok lah beb, sampai sini je kot..nanti aku terEMO pulak..
apa pun, macam biasa lah ye..
Jangan Tunggu Bila Nak Jadi Ustaz, Tapi Bila Korang Nak Start...
wassalam semua... 
 

Friday, 24 February 2012

I was challenged by My Lover~

assalammua'laikum w.b.t semua...
aku kembali untuk membuat hal hari ni..hehehe
I think I want to use the language of english..
for me, it is not difficult to speak in english..but it was difficult for me to PHILOSOPHIZE in english, hehehe..
she says she can accept me no matter what conditions happen to me..I was touched because since I was sick, I feel so lonely..but my family, my friends and my lover are still with me..I hope this would last forever..
don't need to be angry or jealous just because of trivial matters..is it right??
next wext, one week we might not be met..longing necessarily hit me..
what should I do and what can I do??
 it depends how we manage a relationship that we have..
 anyway, I'll be missing U dear..
wassalam semua..

Wednesday, 22 February 2012

Cinta Baru Hadir di saat aku dalam Kesulitan..Alhamdulillah,Terima Kasih Ya Allah~

assalammua'laikum w.b.t rakan2 blogger ku sekalian...
harap2 korang dan semua orang berada dalam keadaan sihat sejahtera..
fuuhhh, agak lama aku tak bikin entry baru..tiba2 rasa macam kekok pulak nak update blog aku ni..
bukan apa beb, semenjak 2-3 menjak ni, macam2 hal yang aku alami..
di saat aku update ni, aku dalam WAD..pergghhhh, memang BOSAN beb..
tapi ada perkara terbaeekk yang berlaku..sekarang dah hilang BOSAN yang aku alami 2-3 hari lepas..
haaaa, itu yang aku nak kongsi cerita dengan korang semua..kalau nak baca, dipersilakan..kalau tak nak baca, tunggu apa lagi?? blah laa, hahaha...
macam ni ceritanya..aku nampak Kekasih Hati aku ni masa hari pertama aku masuk wad..
aku teringin nak tegur, tapi perasaan aku bercampur-baur..takut ada, malu pun ada..
Kekasih Hati aku ni adik pesakit depan aku..pesakit depan aku ni pulak member aku..
haahh, memang bagus la..senang sikit nak ''adjust''..hehe
tapi korang jangan salah faham beb, sebelum aku nak ''adjust'' Kekasih Hati aku ni, aku mintak IZIN dulu beb..bukan terus ayat suka2 hati..tua macam mana pun kita, kita perlu HORMAT orang walaupun orang itu lebih muda dari kita..tak payah la kita nak tunjuk BESAR KEPALA kita..siapa pun kita, tinggi mana pun pangkat kita, kita SAMA sahaja dari pandangan Allah s.w.t, hanya AMALAN kita yang membezakan kita..
hari kedua, aku dah malas tunggu lagi..takut2 terlepas nanti, hehehe..
aku pun mula la berbual2 macam biasa, dalam masa yang sama perasaan malu dan takut tu tetap ada..aku suka tengok cara dia berbual, ketawa, bila dia serius aku jadi CUAK..maklumlah, baru kenal..takut2 aku terlepas cakap sesuatu yang mungkin membuat dia berasa kurang selesa..apa pun, aku suka perwatakan dia..
Simple but Nice..
entah laa, memang aku dah menaruh perasaan terhadap dia..
beb, aku tak boleh tahan lagi dah..mintak tolong abang dia jadi ''posmen''..nasib baik abang dia Sporting beb..dan semalam 21 Februari 2012, aku berterus terang yang aku ni dah jatuh hati terhadap dia, senang cerita, aku Sayang dan Cinta kan dia..agak ''nervous'' aku menanti jawapan Kekasih Hati ku itu..dan Alhamdulillah, jawapan yang aku harapkan terungkap dari bibirnya..
tersangat-sangatlah ''gumbira'' hati ku ini..hehehe
hanya Yang Mulia sahaja tau dan faham betapa sayangnya Yang Terbaik ini terhadap Cahaya Yang Satu itu..
Insya'Allah, aku takkan sia2 kan peluang yang diberi Kekasih Hati aku tu..selagi aku terdaya, selagi hayat aku ada, Insya'Allah aku akan lakukan yang terbaik untuk dia..
Kekasih Hati aku tu takut kalau2 hubungan kami mengganggu pelajaran dia..aku takkan buat sesuatu yang akan membuat dia hilang fokus dalam pelajaran..aku ni tak lah pandai, tapi mungkin aku boleh bantu sedikit sebanyak dalam pelajaran dia, itu JANJI aku..beb, ini kurniaan Cinta dari Allah s.w.t
okeylah beb, sampai sini dulu perkongsian Ceritera Cinta aku..
dah penat beb, aku stop dulu..
dan seperti biasa sebelum aku stop, macam biasa..
Jangan Tunggu Bila Nak Jadi Ustaz, tapi Bila Korang Nak Start..
wassalam semua..
      

leave your comment here..i will reply A.S.A.P :)