My Friends...


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, 24 December 2011

Cinta dan Kehidupan~

assalammua'laikum w.b.t semua...
yeah,,aku kembali dengan penuh Confident untuk mengUPDATE..haha..
tak perlu la korang tanya update tentang apa..
ye,,Tentang Cinta..
rileks la beb,,aku memang suka Cintan-Cintun ni..
alamak,,lupa nak tanya..
korang sihat??
aku sihat2 saja,,Alhamdulillah..
ok,,let's jom ke tajuk kita..

-Cinta dan Kehidupan-

beb,,Cinta tidak pernah Meminta tapi Cinta selalu Memberi..
tak meminta,,tapi diberi..memang Aneh bunyinya..
itulah yang digelar Keikhlasan..
korang jangan tak percaya pulak..ini Fakta dan bukan Auta dan bukan juga Unta..
hehe,,bergurau sikit..
Cinta juga membawa Penderitaan tetapi tidak pernah Berdendam dan ingin Membalas Dendam..
itulah Keajaiban Cinta..
di mana ada Cinta,,di situ ada Kehidupan..begitu juga sebaliknya..
manakala Kebencian membawa kepada Kemusnahan..
Allah s.w.t menganugerahkan 2 kaki untuk berjalan..
2 tangan untuk memegang..
2 telinga untuk mendengar..
dan 2 mata untuk melihat..
tetapi Allah s.w.t hanya memberi kita Sekeping hati..
sebenarnya kita kita ada 2 keping hati,,tapi Allah s.w.t telah memberikan kepada insan lain..
tujuan Allah s.w.t berbuat demikian adalah supaya kita mencari hati kita yang Sekeping lagi..
apabila kita telah menemui hati tersebut,,itulah yang digelar Cinta..
Cinta ni besar maknanya beb..
Cinta Sejati adalah ketika si dia mencintai insan lain,,korang masih mampu tersenyum..
sambil berkata ''aku turut gembira untukmu''..

Jika kita Mencintai seseorang,,kita akan sentiasa mendoakannya..
WALAUPUN,,dia tidak berada di sisi kita lagi..

Jangan sesekali korang mengucapkan Selamat Tinggal jika korang masih nak mencuba..
Jangan sesekali Menyerah jika korang masih merasa sanggup..
Jangan sesekali korang kata tidak mencintai jika korang masih tak dapat melupakannya..


  Ingat beb,,jangan Simpan kata2 Cinta kepada orang Tersayang sehingga dia Meninggal Dunia..
lantaran akhirnya korang terpaksa catatkan kata2 Cinta di Pusaranya..
Sebaiknya korang ucapkan kata2 Cinta itu sekarang selagi ada Hayatnya..
oklah beb,,sampai sini dulu..nak layan facebook kejap..
macam biasalah..Jangan Tunggu Bila Nak Jadi Ustaz,,tapi Bila Korang Nak Start..
wassalam semua.. 

Wednesday, 14 December 2011

sedikit Ceritera Cinta untuk semua...

assalammua'laikum w.b.t semua...
aku kembali mengUPDATE blog..
korang amacam,sihat??
aku Alhamdulillah,sihat..dengan IZIN Allah s.w.t..
ok beb,,kita terus pergi ke tajuk utama..
tapi jangan marah aku pulak ok..
aku memang Serasi dan Suka berFALSAFAH tentang Cinta ni..
ok,,sedia..haha..
beb,,menolak kebaikan seseorang mungkin kerana......
itu saja hal terbaik yang terakhir dilakukan seseorang itu..
harap2 korang faham lah ye..kalau tak faham boleh tanya..no hal..
sekiranya korang berselisihan faham dengan Si Dia,,mengalahlah..
kerana dengan Mengalah,,Penyelesaian akan terjadi..
betul beb,,aku tak tipu..
kawan2 ku..
kejujuran mungkin menyakitkan,,tapi tidak mematikan..
pembohongan mungkin menyenangkan,,tapi tidak akan menyembuhkan..
 beb,,seseorang itu bahagia BUKAN sebab dia memiliki Semua hal..
tetapi dia TIDAK membandingkan miliknya dengan milik insan lain..
jangan sesekali korang ragu yang Allah s.w.t selalu di sisi korang..
beb,,Penderitaan hanya Sementara..
Percayalah,,semuanya akan menjadi Indah bila tiba waktunya..
musuh Utama kita sebagai seorang Manusia adalah,,,,,
Diri Kita Sendiri..
kegagalan Utama kita adalah Kesombongan dan Keangkuhan kita..
Cinta bukan Hadir dengan Mudah..
tapi jika korang Sedia memperjuangkan Cinta itu,,
korang memang layak mendapatkan Cinta itu..
Jangan sampai Kebahagiaan korang bergantung pada orang lain..
Kebahagiaan yang Sebaiknya adalah dari dalam diri korang sendiri..
Cinta tidak hanya bermula dari tatapan mata,,
Cinta hadir dari Hati yang Tulus di ketika korang tidak mampu berfikir dengan Waras..
jika seseorang itu memilih untuk Pergi dari hidup korang,,
Biarkan dia Pergi..
korang mungkin akan Rindukan dia,,
tapi korang pasti Boleh hidup tanpanya..
jika seseorang tu boleh berbohong tentang hal Kecil,,
jadi tidak Mustahil dia akan berbohong tentang hal yang lebih Besar..
jangan terlalu mudah mempercayai seseorang itu,,
takut2 korang akan Terluka..
inilah yang sedang aku alami Sekarang..
masalah2 yang korang alami adalah 1 pelajaran yang korang Perlukan..
same goes to me..
Jangan Lupa Berterima Kasih kepada Allah s.w.t ketika korang Senang..
Bersyukur dan Redha lah ketika korang mengalami Kesusahan..
Bersedialah untuk mendengar Jawapan dari setiap Soalan..
Mungkin kadang2 Jawapan yang korang terima bukanlah Jawapan yang korang harapkan..
sekiranya sesuatu perkara itu terasa Indah pada mulanya,,itu adalah Janji..
dan sekiranya hal Indah itu berlaku hingga akhirnya,,itu adalah Bukti..
tak perlulah korang bersusah payah untuk membalas Dendam..
cukuplah sekadar korang Memaafkan..
Memaafkan orang yang tidak memohon maaf pada kita sangat DICINTAI oleh Allah s.w.t
Belajarlah mengagumi PELANGI selepas korang mengeluh lebatnya HUJAN..
begitu juga dalam Cinta,,sama saja ''konteksnya''..
Belajar untuk membuka Hati setelah hati korang Terluka..
Tak Perlu yang Sempurna untuk dicintai,,
yang kita semua perlu adalah hanya,,
yang Jelas melayan dan menjaga kita dengan Baik..
dan Bahagia bersama kita dalam apa keadaan sekalipun..
ok beb,,hayatilah lagu di atas ni..
sampai sini dulu perkongsian aku..
nanti aku story2 lagi ok..
jaga diri beb..dan seperti biasa..
Jangan Tunggu Bila Nak Jadi Ustaz,,tapi Bila Korang Nak Start..
wassalam semua...

leave your comment here..i will reply A.S.A.P :)