My Friends...


I made this widget at MyFlashFetish.com.


Monday 14 November 2011

Kenyataan yang Terlalu Nyata...

assalammua'laikum w.b.t semua...
yup,i'm coming again..rupa2nya ada pembaca setia blog aku..
selalu dia tanya,bila aku nak update blog lagi??
erm,terima kasih la kerana kamu sudi mengikuti perkembangan Secebis Ceritera..
maaf lah jika lama saya tak update,tapi sekarang saya selalu update disebabkan ada perkara yang terjadi..saya tak update jika tiada 'point'..harap kamu faham..
baik,sebelum aku teruskan cerita aku,aku nak tanya korang..korang sihat tak??
kalau tak sihat,baik jangan baca..bukan apa,takut korang bertambah pening bila baca nanti..hehe..
macam ni lah,persoalan aku yang pertama..
apa maksud tersirat bagi kenyataan 'i am single but in a relationship just a Little'..??
aku pun baca la 'comment' yang ada di 'post' tersebut..malangnya,'comment' Jejaka Tampan itu telah dipadam..pelik betul tindakan 'dia' ni..kalau takut aku baca,just 'remove' or 'block' Zul Arif..
dan 'yang terjadi tetap terjadi'..yeah,i know what do u mean 'dear'..
tapi yang menimbulkan Persoalan pada aku,kenapa dia padam 'comment' dari Kawan Baik dia tu..mesti nama aku naik..yelah,aku ni sakit..senang cerita,aku ni Cacat tunggu Mati je..aku ni baran,tak macam pakwe Kawan Baik 'dia' tu,penyayang..tak apa,ni bahagian aku di dunia ni..aku harap,di alam yang 'kekal abadi' nanti nasib aku berubah..tapi kena banyak Berdoa,Bertawakal,Beriman dan yang paling penting,Solat 5 Waktu jangan diabaikan..'yang' dulu walaupun tak ambik kisah pasal aku,tapi dia Tak Curang beb..tapi si 'dia' ni...erm,entah la..
salah 1 'post' di 'wall' dia ialah 'i am strong person but i would like someone to Hold my Hand and say everything is alright'..now,i want tell u something Ana..u have found that Hand..who??
the Person is Jejaka Tampan Blackberry..jangan risau,aku tak marah korang..malah aku Suka,serius..aku doakan hubungan korang akan Berkekalan..Ana,jika betul,tak perlu la kamu nak delete 'post' atau 'comment'..saya tak marah..kalau tak nak  saya baca,'block' je saya..
opss,terlupa korang pulak..maaf ye..aku masih Ingat lagi kata2 kawan aku..ketika tu umur aku 16 tahun [kalau tak silap la]..masa aku di zaman sekolah dulu,aku nakal..nakal ok,bukan jahat..
kawan aku tu orang Sabah,Wilson nama dia..tapi dia Islam,nama Islam dia ialah Yasin..
ceritanya,kami ponteng..2 orang je..tapi bukan ponteng sekolah,ponteng kelas je pun ..
tiba2,kami nampak kawan kami tunjuk2 ke arah kami..memang kantoi la..aku pun tanya Wilson..
'weii,nak lari ke nak pergi bilik disiplin terus'..dengan 'slumber' dia jawab 'mengaku je'..
aku pun kata 'kau gila,sebat melekat nanti'..dan ayat yang Tak akan aku lupakan,dia jawab 'elok jujur beb,mesti ada Kemanisannya..kalau kau lari,lagi teruk,cikgu dah nampak kita'..kami pun berjalan ke bilik disiplin,dalam fikiran aku 'aduh,kurang2 pun 5 kali kena sebat ni'..tapi....
entah kenapa tiba2 cikgu jadi penceramah bebas..kami kena 'bebel' je..tak kena rotan beb..dan tiba2 Wilson bersuara 'manis kan zul'..aku senyum je..betul kata2 dia..Cuba lah untuk Jujur,pasti ada Kemanisannya..Ana,kamu cuba untuk memadam 'comment' Jejaka Tampan dan Kawan Baik kamu..
tapi tindakan kamu Salah..kamu memadam Kenyataan yang menimbulkan Jawapan..
kengkawan,ada 1 ayat untuk korang semua..
Tidak Menjadi Masalah jika seseorang itu Tidak Menyukai Korang,tapi yang Menjadi Masalahnya apabila perasaan Ketidaksukaan seseorang itu Mempengaruhi Perasaan korang dan secara tak langsung akan Mengganggu hidup korang..jadi,Biarkan Dia Pergi..ingat beb..
ok lah,sampai sini dulu..kepada pembaca yang Setia,jika ada sesuatu..macam biasa,PM ok..and thanks for reading yeah..kepada korang yang selalu baca pun,terima kasih banyak2..
dan seperti biasa..Jangan Tunggu Bila Nak Jadi Ustaz,tapi Bila Korang Nak Start..
wassalam semua...
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

leave your comment here..i will reply A.S.A.P :)