My Friends...


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, 10 November 2011

Tirai dan Citra Cinta...

assalammuala'laikum w.b.t semua..
hari ni aku nak berkongsi tentang Cinta la pulak..aku harap korang fahamkan maksud aku..
beb,Cinta Sejati bukanlah Cinta yang Mengutamakan Pelukan,Ciuman atau Pertemuan..
korang faham maksud aku kan??
dah besar,mesti la faham..
tapi Cinta yang Sejati lebih Mengutamakan pengabdian,kasih sayang dan perhatian..ingat tu..
'pengabdian' tu bukan la bermaksud menjadi hamba abdi,tapi maksudnya Mengabadikan Cnita dalam jiwa..ok,aku teruskan..
sampai saat ni Cinta tu masih dianggap Misteri..kerana kedatangannya tanpa kita sedar dan sering menimbulkan persoalan..tak ada siapa pun yang boleh agak bila Cinta akan hadir..kalau korang jawab 'eh,aku tau bila Cinta nak datang'..tu menipu namanya..kan Jodoh,Pertemuan di tangan Allah s.w.t,jadi korang jangan mengaku la..
Cinta.....bagi sesetengah orang,Cinta adalah Kebencian dan Nafsu semata-mata..tapi bagi aku,Cinta adalah Anugerah paling Terindah yang pernah aku rasa..betul beb,talak tipu punya..
Love is the shortes way from Heart to Heart..aiseh,speaking pulak..
Hati manusia ni macam 'jag'..tidak ada sesiapa dapat melihat 'isinya' sehingga Kejernihan 'isinya' mengalir keluar untuk dipersembahkan..kalau tak faham,tanya je..
Ingat beb,Jangan sesekali korang menangis kerana Cinta,tapi menangislah kerana Dosa yang korang lakukan di atas nama Cinta..
Cinta hadir melalui Perkenalan,bersemi kerana Perhatian dan bertahan kerana Kesetiaan..
Perasaan kita ni sebenarnya tak dapat diungkapkan dengan kata-kata,tapi ia Boleh diungkapkan dari hati ke hati..erm,sebab tu la susah dia nak cakap 'I Love U'..haha..
I Have a Pair of Eyes,but I Can't Always See You..
kata2 yang mudah untuk korang faham..kata2 yang mempunyai 1000 makna weiii..
Cinta yang aku alami sekarang betul2 Misteri..aku tau Permulaannya,tapi aku tak tau Pengakhirannya..memang Misteri..
katakan apa yang ingin korang katakan,kerana Cinta tidak akan pernah bohong untuk Mencintai dan Dicintai..percayalah beb..
Para Pencari Cinta Sejati,di mana pun Engkau berada,aku tetap Setia menanti di sini..
jika mimpi aku bertemu dengan mu,maka biarlah aku tidur Selamanya..
sebenarnya kita tidak takut untuk mengatakan Cinta,cuma kita takut mendengar Jawapan tentang Cinta dari si dia..
Cinta tu seperti Api..kita tak pasti sama ada ia Menghangatkan atau Membakar kita..
ketika kita hidup tanpa Cinta,kita punya 100 alasan untuk menangis..tapi bila Cinta hadir,kita punya 1000 alasan untuk tersenyum..
tapi ingat..100 kata 'cinta' dan 1000 kata 'mesra' Tidak bermakna jika korang tak Setia..
1000 kata yang terucap dalam hidup ni,hanya ada 1 kata yang Terindah iaitu kata 'cinta'..betul oii..
'cinta' tu bukan semata-mata kata2,tapi ia adalah 1000 tindakan beb..
belajarlah Menyintai diri korang dulu sebelum korang sedar yang korang mampu Menyintai insan lain..Hidup ini terlalu misteri beb..jadi,lakukan apa saja yang Benar..
Jika korang bertemu dengan seseorang yang Senyumannya mampu membuat korang Tersenyum,mungkin korang telah bertemu seseorang yang tepat untuk menjadi Teman Hidup korang..
beb,jika seseorang tu boleh menyintai Kekurangan korang,membuat korang sentiasa diperlukan dan dia Suka jika bertemu,meluangkan masa dengan korang,itu Citra Cinta korang..
apa pun,Cinta kita kepada Allah s.w.t perlu diutamakan..
 
ok lah kengkawan,sampai sini dulu cerita atau perkongsian aku..
seperti biasa,Jangan Tunggu Bila Nak Jadi Ustaz,tapi Bila Korang Nak Start..
wassalam semua..

No comments:

Post a Comment

leave your comment here..i will reply A.S.A.P :)